Kes valjemini kisab, temal on rohkem õigus.

Ma olen andnud hoovi peal mõnele võõrale poisile oma telefoninumbri. Ühest võõrast poisist on nii hea sõber saanud, et ta vahepeal helistab niisama ja lobiseb minuga. Aga üldiselt ta helistab kui Juku õues hakkab mingit jama korraldama. No näiteks:
1. Juku lööb oksaga.
2. Juku lõhkus mu ratta.
3. Juku jooksis võõraste poistega minema.
Täna aga viskas mul järjekordse taolise kõne peale kaane pealt maha ja õiendasin selle sõbraga. Päriselt! Tüüp helistab ja kaebab minu laste peale, hiljem tuleb välja, et ta ise on suuremat sorti jamaga hakkama saanud.
1. Mängisid sõda, läksid hoogu, Jukul on oksavorbid kätel. Ikkagi Juku paha?
2. Sõber sõitis ise Jukule otsa ja rattal tuli mingi piduri juhe lahti. (Kusjuures hiljem oli eriti kummaline, kuidas tüüp üritas vist mu käest raha välja pressida, sest ratas on "katki" ega saa parandada enam.)
3. Juku läks tema juurest hoopis teiste sõprade juurde, sest ei tahtnud enam mängida koos.
Ja ma saan aru, et Juku lähebki sageli hoogu ja juhtubki seda, et ta teeb haiget või mingi jama, aga mul on nii kõrini sellest, et ainult tema on alati paha. See pole lihtsalt aus, et mina annan oma numbri, et saaks probleeme lahendada, aga kes teiste laste vanematele ütleb, et need teised lapsed on õues haiget teinud / ropendanud / mida iganes?
Ja kui täna sõber jälle helistas, et Juku lõhkus ta prillid, ma esialgu olin rahulik ja palusin lihtsalt Jukul koju tulla. No et räägime läbi, mis juhtus ja mis edasi saab. Koju tuli hoopis Miku, nuttes, sest see sõber oli mingi teise suurema sõbraga koos Mikule ja Jukule kallale tulnud, liiva loopinud, põlved lõhki löönud.
Päris ma ei helistanud siis ja sõimanud!?
Aga noh. Jukule ikkagi meeldib temaga mängida. Ja temale Jukuga ka. Hoolimata sellest, et vahepeal mõlemad hoogu lähevad ja veidi üle piiri. Olid minu kõne ajakski juba ära leppinud ja vabandust palunud ja mängisid rahulikult. Ma loodan.
Minul lapsevanemana on hea meel, kui poistel sõpru on. Ja samas on nii raske otsustada, millised sõbrad on üldse väärt sõbrad. Hoovi-mängu sõbrad on vist ikka paremad kui arvuti-mängu sõbrad. Või?

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Autokool ja sõidueksam

Kus pidada täiskasvanu sünnipäeva Tartus?

Kus pidada lapse sünnipäeva Tartus?