Esmaabi koolitus

Autokool saatis esmaabi õppima. Ja ma lihtsalt ei saanud aru, mida krdit seal toimus. Kas ma tõesti oleks pidanud midagi õppima? Kas ma nüüd peaksin oskama avarii korral midagi ette võtta? Kahtlen selles.

See õpetaja oli... Ma ei teagi. Ma ei saanudki temast aru. Kindlasti pikaajalise kogemusega ja puha, vahepeal tundus täitsa, et inimene on nii palju näinud ja kogenud, et ta unustamiseks käib viina joomas. Mingi selline valu oli paista. Vähemalt mulle tundus, aga võin muidugi eksida. Aga mind häirisid sellised veidrad naljad, et ma sageli ei saanudki aru, kas see oli nüüd nali või mõtles tõsiselt või lihtsalt mõnitab meid.

Näiteks alustas ta esimest päeva kohe sellega, et teatas, et lõpetame hiljem ja järgmine päev lõunapausi üldse ei tee. Oli naljakas, kuniks õhtu ei tahtnudki lõppeda ja järgmine hommik palus ta näidata kaasa toodud lõunasööki. Üldse, mis värk sellega on, et minu infovoldiku järgi pidi esimene päev olema koolitus kella kaheksani aga tehti hoopis üheksani? Ja miks see õpetaja/meedik mind nii kurjalt vaatas, kui teatasin, et pean bussile ära minema?

Ma tõsiselt kahtlen, et selle tunni aja jooksul midagi väga olulist õpiti. Ajakasutus üldse oli üsna ebaefektiivne, suur osa aega kulus õpetajal arvutist materjalide otsimisele. Ja ega need materjalid ka kõik asjakohased polnud. Ses suhtes, et kuidas on esmaabiga seotud suitsetamisvastane reklaam?

Või video sellest, kuidas inimest piitsutatakse? Koos õpetajapoolse kommentaariga, et vot niiviisi peakski tegema purjus juhtidega. Et demokraatia ja trahvid ei ole neid õpetanud, aga perse ja aju on ikka ühenduses ja kui ikka kuu aega istuda ega astuda saa, küllap siis enam joogisena rooli ei istu. Kas see on seotud esmaabiga või oli temapoolne hinnangute andmine professionaalne? Või kui ta aeg-ajalt ütles, et tahaks kedagi ära kägistada?

Mina ootasin esmaabi koolituselt käed-külge lähenemist. Kas ma sain seda? Sain korra sideme ümber randme tõmmata ning kolmnurksideme pähe panna, aga seda oleks võinud kodus ka teha. Rääkimata sellest, et olen oma laste peal niikuinii seda harjutanud juba päris palju :D Ja tõesti korraks sai nuku Anne peal kunstlikku hingamist proovida. 30 korda vajutada, kaks korda puhuda, kusjuures õpetaja pani ise minu käe sinna, kuhu panema peab. Rist pandi kirja ja tehtud.

Ja sellel ajal, kui kõik 30 koolitusel osalejat niiviisi korraks nukku katsumas käisid, pandi telerist tööle mingid õppevideod aastast 1970. Ok, vist olid lausa kaheksakümnendatest. Ja ok, võib olla ei olegi nii palju muutunud, koomaasend on ikka sama ja inimeste eest peab ikka hoolitsema. Aga no väga sürr oli hiljem kuulata õpetaja kommentaare, et "nii me ikka enam ei tee". Miks sa paned meile õppevideo, mille pealt me õppida ei tohiks? Lihtsalt aja täiteks midagi, millega ükski vaataja ei suhestu ning mille õpetustes kahelda võib.

Jube oli. Ma tõesti tunnen, et ei õppinud sealt mitte midagi. Ma ei tea, võib olla ma lihtsalt teadsin enne juba? Või siis tekkis mul vastumeelsus kõigi õpetaja sõnade suhtes, kui ta järjekindlalt loopis väiteid stiilis "mehed on sellised ja naised on sellised" ja ise naeris nende üle.

Ahjaa. Ühe asja õppisin küll - tumedanahalistel on peas rohkem närve kui heledanahalistel, seega "kui mõnele sellisele haiget tahad teha, viruta mööda pead".

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Autokool ja sõidueksam

Kus pidada täiskasvanu sünnipäeva Tartus?

Kus pidada lapse sünnipäeva Tartus?