Miks rahvastepall?

Täna siis rahvastepall teemaks. Leheartiklit pole lugenud, nägin veidi katkendit kuskil FB avarustes ja tekkis särtsu täis vestlus sõbrannaga. Minu kindel seisukoht on, et rahvastepalli ei pea koolis mängima. Praegu seda mu teada õppekavas ei ole ka. Ning kehalise kasvatuse asemel liigutakse üldse liikumisõpetuse suunas. Aga see on teine teema.

Minu mõte on lihtne - milleks on rahvastepalli üldse vaja? Päriselt mõtle sellele. Kas tuleb midagi meelde, peale "kogu aeg on mängitud" või "tore mäng"? Ei? Arendab füüsist? Meeskonnatööoskust?

Kehalist kasvatust kõige otsesemas mõttes - keha kasvatamist - saab teha hoopis teiste viisidega. Vastupidavust, kiirust, palli püüdmist ja viskamist saab õppida ja arendada hoopis teistmoodi.

Meeskonnatööd ei tehta rahvastepallis üldse. Vaidle, kui soovid, aga see pole meeskonnatöö, kui juhuslikult ühed inimesed on koos ühe joone taga. Koostööks peab tegema koos tööd, mitte üks püüab, üks viskab ja teised kõrvalt rõõmustavad.

Palli viskamise oskust/täpsust saab arendada näiteks vastu seina/matti/midaiganes visates, mitte vastu teist last! Püüdmisoskust arendab rahvastepall ainult siis, kui kinni püüad. Aga eesmärk viskajal ei ole püüdmiseks visata! Tema eesmärk on teisele pihta saada.

Igasugust kiiret liikumist, põiklemist, hüplemist saab hoopis nt takistusradade läbimisega harjutada.

Ja meeskonnatöö mängud on hoopis näiteks jalg- ja korvpall, mis on ka õppekavas sees. Seal üks meeskond ühiselt püüab palli hoida enda meeskonna käes, ühiselt leida taktika, et saada pall vastase võrku/korvi. Mitte üks laps püüab ja viskab vastu teist last.

Kas mängude eesmärgi erinevus on arusaadav? Ühel juhul sihitakse mingit ASJA, teisel juhul TEIST INIMEST.

Kiusamisega ma ei seostaks mängu üldse. Tähendab, muidugi ma näen seda, kuidas saaks rahvastepalli kasutada kiusamise vahendina, aga samamoodi saaks kiusata kõikides teistes mängudes ka. Samamoodi võib teistes mängudes haiget saada. Asi ei ole ka "helbekestes" või ma ei tea, mis asjas veel. Mina väga lihtsalt ei näe mõtet,  MIKS peaks rahvastepall koolis olema. Mida see arendab? Minu seisukoht - mitte midagi. Ja lihtsalt selle pärast ei pea kohustuslik olema. Kogu lugu.


Ahjaa. Need lapsed, kes peavad rahvastemängu toredaks, need võivad ju mängida seda ikka. Selleks on vahetunnid, pikapäevarühm, võib olla ka koduhoov? Saavad mängida need, kes soovivad, sest mäng peakski olema tore (ning mitte hirmus)!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Autokool ja sõidueksam

Kus pidada täiskasvanu sünnipäeva Tartus?

Kus pidada lapse sünnipäeva Tartus?