Kuidas ma autokooli lõpuks lõpetasin

Mul on nüüd tunnistus! Täitsa ametlik paber, mis kinnitab, et olen läbinud B kategooria koolituse täies mahus ja sooritanud vajalikud eksamid. Registreerisin end ka ARKi teooriaeksamile juba ära, veel enne, kui päriselt aru sain, et tõesti ongi autokooliga kõik. Pikk autokooli saaga on läbi!

Käisin eelmine kevad tegemas sõidueksamit kaks korda, mõlemal korral sisuliselt proovimas, et äkki veab. Ei vedanud. Seekord sihtisin väga otseselt edukat eksami läbimist ja oleksin üsna endast väljas olnud, kui oleksin läbi kukkunud. Käisin lausa kaks korda veel õppesõitu tegemas, et autokooli pisikese bensiinikaga end mugavamalt tunda ja natukene parkimist harjutada! 

Ja eksam oli chill. Päriselt. Enne eksamit mõtlesin, et sõidan, nagu sõidan ja tuleb, mis tuleb. Ses suhtes, et ma tunnen end roolis väga mugavalt, mulle meeldib sõita (põhjustest võin teha teinekord postituse) ja eksamil tuletasin endale seda meelde. Iga kord, kui tekkis tunne, et omg, eksam, mõtlesin lihtsalt sellele, et ma teen midagi, mis mulle meeldib. Rahu, kõik on ok. Ja oligi! Sõitsime mööda linna ringi, tegime paar parkimist, ma vahepeal lausun raadiole kaasa, eksami lõpus eksamineerija käis poes :D 

See oli nii kummaline. Sõitsime suurde parklasse, ta käskis parkida, ma eeldasin, et sõidame kohe edasi, unustasin isegi käigu välja võtta, sest no sõidame kohe edasi :D Aga ta palus korra oodata ja läks poodi :D Kusjuures ma olin parkla kõige kaugemas servas. Oleks ta öelnud, mis plaanis, ma oleks ju lähemale uksele läinud! Aga no ma siis keerasin tuled maha ja kütte välja ja ootasin. Tavaliselt kui ise kedagi ootama peab kuskil, siis alati mootor töötab, sest kuuldavasti nii kulub vähem kütust? Aga eksamil ma mõtlesin, et selle pärast ma küll läbi kukkuda ei taha, mootor võib töötada vaid kaks minutit. Ja selle seismise juures kõige keerulisem osa - kui uuesti sõiduks läks, panin tuled ka uuesti põlema! :D 

Kooli juures tagurpidi parkides korra tundus mulle, et olen kõrvalolevale autole liiga ligidal, aga siis lihtsalt esimene käik sisse, veidi otse sõitu, ja siis sirgelt õigesse kohta tagurdada. Eksam tundus ilgelt lihtne ja väga selline "ongi kõik või?", sõiduõpetaja sattus meiega kokku ja eksamineerija vastas tema küsimuse peale, et kõik oli super. Ma nii rahul omadega, te ei kujuta ette ka :) 

Hiljem mõeldes ja olukordi analüüsides (mind piinas see mõte, et liiga lihtne oli) avastasin, et tegelikult polnudki "nii lihtne". Täitsa mitu sellist olukorda oli, kus oleks võinud väga suure õnnetuse põhjustada isegi. No näiteks vähemalt kolme jalakäija elu säästsin :D Mitu vasakpööret, üks neist seal bussijaama lähedal üle Riia tänava, seal päris keeruline, ja hunnik autosid tuli vastu ka. Liinibuss keeras mulle ette. Päike paistis vahepeal teravalt silma. Ühes kohas oli suvakas auto arusaamatult risti ees. Kõik möödapõiked näitasin suunda korralikult ja ristile lähenedes ikka hoidsin oma rajale tagasi. 

Eksam tundus lihtne, sest need keerulised olukorrad ei ajanud hirmu nahka ja käigu vahetamine on loomulik! Nüüd veidi pabistan ARKi eksamite pärast. Teooria pole kunagi mulle suurem probleem olnud, sõit nagu ka peaks ok olema, aga no eksam on eksam, eksole. 

Aga krdi hea meel on ikkagi. 

Mulle meeldib autoga sõita! Tahaks rekka ja bussi juhtimist ka proovida. Ja lennuki :D 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Autokool ja sõidueksam

Kus pidada täiskasvanu sünnipäeva Tartus?

Kus pidada lapse sünnipäeva Tartus?