Kuidas ma sain juhiload kahe nädalaga!

Alles hiljuti kirjutasin (SIIN), et ma läbisin autokooli eksamid edukalt. Ja nüüd saan juba kirjutada, et MUL ON JUHILOAD! Nagu päris load, või noh, need vahtralehtedega esmased :D Ma ei julgenud ju suht kellelegi öelda, et ma lähen eksameid tegema maanteeametisse, et kui läbi kukun, siis keegi ei saaks parastama hakata. Aga ma tegin kõik esimese korraga ära :P 

Neljapäeval peale autokooli sõidueksamit registreerisin end kohe maanteeameti teooriaeksamile. Sinna sain teisipäeval. Eksamil 40 küsimust ja tervelt viis viga võis olla. Mul oli kolm. Küsimused olid imelikud, autokoolis ei olnud üldse sellised, mitte üks küsimus ei tulnud tuttav ette! Enne eksami tegemist on seal võimalik teha veel proovieksam, aga ma ei hakanud sellega jamama - kui oskan, siis oskan, kui ei, siis ei, mis ma ikka nalja teen. Mis mulle väga meeldis, oli see, et küsimused olid pigem elulised ja vähem mingit otsest seadusest maha kirjutamist. Näiteks oli küsimus, et mis sa teed, kui pimedal ajal vastutulev auto on unustanud kaugtuled maha võtta. Ja mul oli hea meel selle üle ka, et ma tõesti olen sõitmas käinud ja erinevaid olukordi kogenud, see aitas küsimustele vastata. Lõpuks valesti läks üks tunneli küsimus (neid meil siin ju ei ole :D ) ja siis politsei vilkuritega seoses kaks küsimust - panin lihtsalt vastupidi selle vilkurite värvi asja. Vihje tulevikuks - kui ei tea, pane mõlemad vastused samad, siis on vähemalt üks õige :D Politseiga pole mul ka kogemust olnud, seepärast ei teagi siiamaani, mis värvi ta vilgub, kui tahab mööda saada või peatumist. Küllap reaalses olukorras saaks aru, eksole. 

Igatahes teisipäeval peale teooriaeksami sooritamist hakkasin regitreerima end sõidueksamile. Neid pakkus netis alles mai kuusse. Autokoolis aga räägiti midagi sellest, et saab autokooli autoga minna eksamit tegema, nii et ma helistasin sinna ja uurisin ka. Sealt ei osatud midagi öelda, sest ma olin esimene, kes huvi tundis :D Võeti mu number, lubati tagasi helistada. 

Tagasi helistati siis, kui sõitsin bussis kodu poole. Ja siis läks nali lahti :D 

Autokool: "Kas sulle sobiks eksamile tulla 20.veebruar?"
Mina jahmunud: "See on ju ülehomme!" Ise mõtlen, et ülehomme on neljapäev ja neljapäeval pean olema tööl.
Mina: "Mis kell?", lootes, et ehk on õhtu poole, sest töö on kaheteistkümneni.
Autokool: "12." 
Mina mõttes ropendan, aga samas üritan ka lahendusi mõelda. 
Lõpuks saigi kokku lepitud, et ma jõuan veerand tundi hiljem, oma töö lõpetan varem ära, sõbranna tuleb järgi ja viib mu kohale. Eksami eest maksmisega oli ka jama, sest telefonis e-teenindus maanteeametil ei töötanud, kodus arvuti taga ei leidnud üles arve numbreid ja asju, helistasin lausa infonumbrile :D Ja sain hakkama! Sain makstud ja sebitud ja neljapäevaks sõidueksami aja! Ja umbes pool tundi peale seda, kui kõik oli kokku lepitud, helistati, et ma ei pea üldse tööle minema :D Kui see ei ole Universumi näide asjade kokku langemise kohta, siis ma ei tea, mis oleks.

Enne eksamit korrutasin endale, et sõida nii, nagu sõidad, kõik on ok. Aga no eksaminärv on ikka. Ma ei saa sinna miskit teha, ma lähen närvi, kui tean, et hakatakse hindama. Äkki ma pole piisav? Äkki minu parim ei ole piisav? Ajab närvi küll. 

Aga eksam ise oli jälle selline chill. Autos oli autokooli tüüp ja siis maanteeameti tüüp. Nad omavahel rääkisid juttu, vahepeal tekkis endal täitsa selline tunne, nagu sõidaks sõpradega ringi. Kuniks noh, paluti mul teha mingi harjutus :D Kes ei tea, siis kolm harjutust on kohustuslikku ja nende tegemiseks on aega kokku 10 minutit. Stopper on eksamineerijal. Mina pidin tegema manöövriga parkimine (ehk siis parkimiskohta tagurdamine), kurvis tagurdamine ja siis piiratud alal tagasipööre. Parkimist ma ei kartnud, sest seda on ikka teha saadud ka, lisaks on võimalik seal ühe koha peal end nikerdada veel, kuniks õigesti auto saad. Ma vist ka keerasin auto ära, siis sõitsin korra edasi ja uuesti tagasi ja see on täiesti ok. Kurvis tagurdamist ma teinud ei ole kunagi, aga õnnestus see ka. Ma ise olen rõõmus, et taipasin vahepeal tagasivaatepeeglisse ka vaadata, et kellelegi otsa ei tagurdaks :D Muidu jälgisin teeserva joont pingsalt. Ja keset teed tagasi pööramist hakkasin väga enesekindlalt tegema, sest seda olen päris mitu korda teinud ka enda autoga - no ikka juhtus, et sõitsime teeotsast mööda vms. Tagant tuleva veoauto lasin mööda kenasti, eest paistis kaugemalt üks veokas tulevat, mõtlesin, et keeran kiiresti enne teda ära, ei hakka ootama, jõuab küll. Ja oleks jõudnud ka, kui ma poleks autot kaks (!) korda välja suretanud! Vot see oli kõige jubedam koht terve eksami jooksul. Reaalselt. Ma ei ajanud alla tee peal ukerdavat last, ma ei keeranud kellelegi ette, ma ei sõitnud otsa, ma ei teinud muid ohtlikke manöövreid, aga vat see auto suretamine oli kõige rängem! Muidugi jõudis siis veokas ka juba meieni ja ma olin tal suht risti tee peal ees. Kui ma õigesti mäletan, ropendasin valjult autos. Aga noh, mis seal ikka. Lõpetasin manöövri ja kiirendasin siis minema, ise täiega närvis. 

Aga ülejäänud eksam oli normaalne, ei teinud enam selliseid asju. Lõpuks maanteeameti juurde tagasi jõudes oli pinge laes, keha surises üleni ja peeglist nägin, et nägu punane. Palav oli olla lausa närvi tõttu. Maanteeameti tüüp hakkas rääkima, et mul auto valdamine ikka päris viie palli piires "viis" ei ole, autokooli oma pistis kohe vahele, et see ei ole päris see auto, millega ma õppesõitu tegemas käisin :D Kaks viga toodi ka välja, mõlemal juhul oli pideva joone ületamine, aga õnneks mitte sellises päris ohtlikus vms kohas, vaid pigem tähelepanematusest vms, hakkasin veidi rapsima tema arvates. Soovitas mul rohkem ettepoole vaadata, mitte nagu algajad, kes keskenduvad liialt auto ümbruses toimuvale. Mina muidugi läksin veel punasemaks ja arvasin, et kukkusin läbi, kuigi ise seda üldse uskuda ei tahtnud. Ja siis eksamineerija lisas veel, et aga üldiselt ohutunnetus on väga õiges kohas ja kõik muu oli nagu ok, eksam sooritatud, homme võid ID-kaardiga sõitma hakata ja load saad kümne päeva pärast postis. 

Ja niiviisi saingi ma juhiload kahe nädalaga. Esimese nädala teisipäeval ja neljapäeval tegin autokooli teooria- ja sõidueksami. Teise nädala teisipäeval ja neljapäeval tegin maanteeameti teooria- ja sõidueksami. Mul ropult vedas, olin esimene, kes Aides soovis kooli autoga eksamit teha, tõenäoliselt need ajad hakkavad ka kiirelt täituma ja teistel enam nii kiirelt ei lähe :P 

Ja mul ongi load! Ma võin täitsa üksi sõita :D

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Palju õnne!
Ma kunagi jube ammu kukkusin 1.korral eksamist läbi, sest manöövri ajal suri auto välja. 1x piisas. Jalg all nii hullult värises. Kui uuesti eksamile läksin, panin kontsaga saapad jalga, siis oli jalal vähem võimalust väriseda. 😀 Aga teisel korral olin juba sõidu osas üsna enesekindel ka. Tehtud sain. Kuigi ilm oli ka selline, et tee oli märg ja päike paistis madalalt. Peegeldas niimoodi vastu, et lausa palusin eksamineerijat, et sõidame teises suunas, sest mitte midagi ei näe.

Populaarsed postitused sellest blogist

Autokool ja sõidueksam

Kus pidada täiskasvanu sünnipäeva Tartus?

Kus pidada lapse sünnipäeva Tartus?