Üks asi, millest ma siin koroona juures aru ei saa. Miks inimesed räägivad, et teeme selle täieliku karantiini liikumispiirangu ja värkidega kaheks nädalaks ja siis on asjaga lõpp? Nii palju, kui mina olen aru saanud, siis see koroona on tulnud, et jääda. Ja tegelema peab haigusega vähemalt mõned kuud. Ja laias laastus peab tervest maailmast vähemalt hakkama haigestunud vähenema selleks, et saaks hakata mõtlema normaalse elu juurde naasmise peale. Ses suhtes, et isegi kui meie end oleks kohe koroona Euroopasse jõudmise peale lukku pannud kaheks nädalaks, siis oleks haigus lihtsalt kaks nädalat hiljem meieni jõudnud. Sama moodi, kui praegu kõik lukku panna, siis võib olla ei tule haigeid nii suure hooga peale, aga kui uuesti lahti teha, siis jälle haigestunute arv kasvab massiliselt. Olen ma valesti aru saanud? 

Igasugu graafikuid jagatakse ja kõige kiirem viis eriolukord lõpetada paistab olevat mitte midagi tehes. Siis lihtsalt sureb palju-palju inimesi, sest ei jõuta ravida, aga samas kiirelt põeb suur osa ühiskonnast haiguse läbi ja teoreetiliselt vist tekib immuunsus. Kuna meie ei taha, et palju-palju inimesi sureks, siis ongi meetmed kasutusele võetud, inglise keeles öeldakse "flatten the curv", mis siis põmst tähendab, et sama hulk inimesi põeb haiguse läbi, aga pikema aja jooksul. Minu arust küsimus ongi ju selles, et kui ranged piirangud selle pikema aja jooksul kehtivad, aga aeg on ikkagi pikk! Olenemata piirangute rangusest. 

Nii et. Mumst praegused meetmed tunduvad ok, inimesed ise vastutavad oma tervise eest. Vähemalt mulle tundub, et kuigi räägitakse "püsi kodus oma vanaema nimel", siis tegelikult need, kes päriselt ongi kodus karantiinis, nendel on lihtsalt väiksem võimalus nakkus saada. Püsi kodus - ole terve. Iga kord kellegagi kokku puutudes riskid saada nakkust ja haigeks jäämisega, aga ma arvan, et keegi ei *taha* tegelikult haigeks jääda. Olgu siis kergelt või raskelt kulgev asi. Haige olla on ikka nõme. 

Ja praeguse seisuga mina ei näe põhjust üle-eestilise liikumispiirangu jaoks, sest no mu aru saamist mööda ongi hea, kui inimesed kiiremini selle põdemise tehtud saavad. Seega mingisugune liikumine on vägagi ok. Jama on siis, kui liiga palju haigeid on korraga, aga jällegi - kellel vähegi võimalik, püsib kodus! Praegu peaks olema esimene laine haigestunud, kellel vaja olla haiglas. Küllap neid tuleb veel juurde nende inimeste hulgast, kes juba on kokku puutunud koroonaga. Need, kes veel ei ole, saavad rahus kodus terved olla ning mitte meditsiini süsteemi kurnata. 

Ma ei tea, võib olla mu loogika on vildakas, aga mulle tundub, et inimestel on vaja liikuda niikuinii. Ja haigus levib niikuinii. Ja see on ok. Mõned surevad, teised tervenevad, ja see on ka ok. Need, kes praegu suure hurraaga ringi lehvivad, jäävad kiiremini haigeks. Need, kes praegu rangemat karantiini peavad, nemad jäävad hiljem haigeks. 

Aga eriline olukord kestab veel mitu kuud. Püüame ikka ellu jääda ja mõistuse säilitada. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Autokool ja sõidueksam

Kus pidada täiskasvanu sünnipäeva Tartus?

Kus pidada lapse sünnipäeva Tartus?